Translate

۱۳ آبان ۱۳۹۷

با حکم دادگاه انقلاب اشنویه منزل مسکونی یک فعال سیاسی کُرد مصادرە می‌شود.

براساس گزارش رسیده به آژانس خبررسانی کُردپا، منزل مسکونی یک فعال سیاسی کُرد به نام "یعقوب مصطفوی" فرزند اسماعیل اهل شهرستان اشنویه بنا به حکم شعبه ١٠١ دادگاه انقلاب اشنویه مصادره خواهد شد.
















در حکم دادگاه آمده است: "یعقوب مصطفوی دارای سابقه کیفری به دلیل همکاری با احزاب و عوامل مخالف نظام مشخصاً حزب دمکرات، اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام تحت پیگیری و تعقیب قرار گرفت."

در بخش دیگری از این حکم آمده است: "پس از تحقیقات صورت گرفته معلوم شده است که متهم به خارج از کشور گریخته و در آنجا ساکن است و به واسطه‌ی حزب دمکرات حمایت مالی و اطلاعاتی می‌شود."

شعبه ١٠١ دادگاه انقلاب اشنویه به ریاست حسین ابراهیمی، رییس دادگاه انقلاب این شهرستان با استناد به "ماده ٩٩ قانون اجرای احکام مدنی از قانون مصادره عام جهت ساقط ساختن متهم و قطع و ضبط منابع مالی نامبرده اقدام به صدور رأی مبنی بر مصادره اموال متهم" می‌نماید.

یعقوب مصطفوی اهل "نالوس" اشنویه به دلیل فشار نهادهای اطلاعاتی مجبور به ترک ایران و هم‌اکنون به یکی از کشورهای اروپایی پناهنده شده است.

ده سال زندان برای معلم کرد به جرم تدریس به زبان مادری به دانش آموزان

#زهرا_محمدی، معلم ۲۹ ساله رو به جرم تدریس زبان کردی به بچه‌ها به ده سال زندان محکوم کردن و جرمش رو «تشکیل دسته و جمعیت با هدف بر هم زدن امن...