Translate

۲۶ آبان ۱۳۹۷

وضعیت نامناسب یک زندانی پس از مضروب شدن توسط کادر زندان گرگان

خبرگزاری هرانا – یک زندانی محبوس در زندان امیرآباد گرگان که حدود دو هفته قبل توسط پرسنل زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود علیرغم شکستگی دست از دریافت خدمات پزشکی لازم محروم مانده است. شکایت او از پرسنل خاطی نیز به دلیل عدم دسترسی لازم به مراجع قضایی راه به جایی نبرده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سهیل رضایی، زندانی محبوس در زندان امیرآباد گرگان مورخ ۵ مهرماه توسط چند تن از پرستل زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفت.
شدت ضرب و شتم در حدی بود که این زندانی پس از چند ساعت برای رسیدگی پزشکی به بیمارستانی خارج از زندان منتقل شد.
آقای رضایی که از بابت دو پرونده محکوم به اعدام است پس از بازگشت به زندان با ثبت نامه ای درون زندانی به ریاست زندان اعلام کرد قصد شکایت از مسئول حفاظت زندان امیرآباد را دارد چرا که معتقد است به دستور او به هدف “گوشمالی” شدن مورد ضرب و شتم بی مقدمه پرسنل قرار گرفته است.
با اینحال پس از گذشت حدود ۵ روز از زمان مضروب شدن این زندانی به غیر از ساعات اولیه واقعه تاکنون هیچ گونه رسیدگی پزشکی به او نشده است و مسئولان زندان از طریق محدود کردن ارتباطات و عدم پاسخگویی به این زندانی مانع پیگیری های حقوقی این زندانی برای استیفای حقوق پایمال شده خود شده اند.
سهیل رضایی پیش از این نیز دست به اعتصاب غذا زده بود و در شرایط غیرانسانی به مدت یک هفته با دستبند و پابند در بهداری زندان نگهداری شده بود.

ده سال زندان برای معلم کرد به جرم تدریس به زبان مادری به دانش آموزان

#زهرا_محمدی، معلم ۲۹ ساله رو به جرم تدریس زبان کردی به بچه‌ها به ده سال زندان محکوم کردن و جرمش رو «تشکیل دسته و جمعیت با هدف بر هم زدن امن...