Translate

۲۶ آبان ۱۳۹۷

نجمه واحدی، فعال حقوق زنان با قرار وثیقه آزاد شد

خبرگزاری هرانا – نجمه واحدی، فعال حقوق زنان که در شهریورماه سال جاری توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده بود، عصر امروز با تودیع قرار وثیقه و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، عصر امروز سه‌شنبه ۱۵ آبان‌ماه ۹۷، نجمه واحدی، فعال حقوق زنان با تودیع وثیقه و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

رضا واحدی برادر این فعال حقوق زنان در یادداشتی از آزادی وی خبر داده و گفت است: “پس از ۶۷ روز بازداشت موقت خواهرم نجمه واحدی به قید وثیقه آزاد شد”.

این فعال حقوق زنان همزمان با شروع موج جدید فشارهای قضایی بر فعالین مدنی و فعالین حقوق زنان بازداشت شده بود.

پیش‌تر در تاریخ ۷ مهرماه ۷۵۰ کنشگر مدنی داخل و خارج ایران به افزایش فشار بر فعالان حقوق زنان اعتراض کرده و طی بیانیه‌‌ای خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط دستگیرشدگان این حوزه از جمله هدی عمید شده‌ بودند.
سازمان دیده‌بان حقوق بشر در تاریخ ۱۴ شهریورماه با انتشار بیانیه ای از مقامات ایران خواست که سرکوب مدافعان حقوق بشر ازجمله هدی عمید و نجمه واحدی، دو مدافع حقوق زنان و مدرسان کارگاهی درباره‌ی حقوق برابر در ازدواج، را پایان بخشد و فوراً این مدافعان حقوق بشر را که ظاهراً به صرف انتقادهای مسالمت‌آمیزشان دستگیر شده‌اند آزاد کنند.
سازمان عفو بین‌الملل نیز طی هفته گذشته طی بیانیه‌ای در واکنش به سرکوب جامعه مدنی و بازداشت‌های غیرقانونی وکلا و فعالان حقوق بشر در روزهای اخیر، از مقامات ایرانی درخواست کرد تا این افراد را فورا آزاد کرده و تضمین کنند که هر فرد بازداشت شده از زمان دستگیری به وکیل دسترسی داشته باشد.
گفته می‌شود نجمه واحدی و هدی عمید برای زنان علاقه‌مند «کارگاه‌های آموزشی شروط عقد و ازدواج» برگزار می‌کردند.
نجمه واحدی، فعال حقوق زنان و دانش‌آموخته رشته جامعه شناسی در تاریخ ۱۰ شهریورماه ۹۷ در منزل شخصی خود توسط نیروهای امنیتیبازداشت شده بود.

ده سال زندان برای معلم کرد به جرم تدریس به زبان مادری به دانش آموزان

#زهرا_محمدی، معلم ۲۹ ساله رو به جرم تدریس زبان کردی به بچه‌ها به ده سال زندان محکوم کردن و جرمش رو «تشکیل دسته و جمعیت با هدف بر هم زدن امن...