Translate

۱۷ آبان ۱۳۹۷

بی خبری و نگرانی در خصوص وضعیت فعالان محیط زیست بازداشت شده .

وضعیت وریا خسروی، شوگرد گولابی همراه برادرش زانیار گولابی سه فعال محیط زیست که روزهای ۲۴ مهر ۱۳۹۷، توسط ماموران وزارت اطلاعات سنندج بازداشت شدند با گذشت نزدیک به یک ماه در هاله ای از ابهام قرار دارد.
همچنین از وضعیت کاوه بابامرادی که روز ۳۰ خرداد ۱۳۹۷، توسط ماموران اطلاعات بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده، اطلاعی در دست نمی‌باشد.
خبرهای دیگر نیز حاکی از محکومیت خبات شکیبا فعال محیط زیست در سنندج ، به سه ماه حبس و یا پرداخت جریمه نقدی به اتهام شرکت در مراسم روز جهانی کارگر و نوروز سال ۹۷ می باشد.

لازم به ذکر است که اوایل بهمن ماه ۹۶ گروهی از فعالان محیط زیست (هومن جوکار، امیرحسین خالقی، سام رجبی، طاهر قدیریان، نیلوفر بیانی، سپیده کاشانی، مراد طاهباز و کاووس سیدامامی) بازداشت شدند. دو هفته بعد مسئولان قضایی اعلام کردند کاووس سیدامامی در زندان خودکشی کرده است اما خانواده و وکیل او خواستار بررسی بیشتر علت مرگش شدند.
اسفند ماه ۹۶ نیز حسن راغ، عارف زارع، محمد زارع، عبدالرضا کوهپایه و علیرضا فرهادزاده بازداشت شدند. سخنگوی قوه قضاییه و دادستان تهران اعلام کردند که اتهام این افراد جاسوسی است.
۳۰ مهر ۱۳۹۷، وکیل چند تن از فعالان محیط زیست از تغییر اتهامات موکلان خود توسط دادستان کل خبر داد.
دادستان براساس نامه‌ای از سوی ارتش، خواستار تفهیم اتهام افساد فی الارض به پنج فعال زیست محیطی از هشت فعال بازداشت شده در دی ماه سال گذشته، شده است.
مراد طاهباز، نیلوفر بیانی، هومن جوکار، سپیده کاشانی و طاهر قدیریان از جمله پنج فعال محیط زیست هستند که به افساد فی الارض محکوم شده اند و نزدیک به ۹ ماه است که در «بازداشت موقت» سازمان اطلاعات سپاه پاسداران هستند .
ttps://twitter.com/Iran_HRM/status/1060238975531737088/photo/1

ده سال زندان برای معلم کرد به جرم تدریس به زبان مادری به دانش آموزان

#زهرا_محمدی، معلم ۲۹ ساله رو به جرم تدریس زبان کردی به بچه‌ها به ده سال زندان محکوم کردن و جرمش رو «تشکیل دسته و جمعیت با هدف بر هم زدن امن...