Translate

۱۳ آبان ۱۳۹۷

شکایت دو دختر دانشجو از گشت ارشاد رد شد.

وکیل دو دختر دانشجو که توسط مامور گشت ارشاد در پارک طالقانی تهران ضرب و شتم شده بودند، اعلام کرد که دادگاه شکایت دختران از مامور را رد کرده است. محمد حسین آقاسی، وکیل دادگستری روز شنبه ۱۲آبان در توییتر خود نوشت «شعبه ۹بازپرسی دادسرای سازمان قضایی نیروهای مسلح با این استدلال که دلیل کافی وجود ندارد، قرار منع تعقیب صادر کرده است.»

این وکیل دادگستری در مصاحبه با خبرگزاری ایرنا اعلام کرد «تحت عنوان ایراد ضرب و شتم و اهانت از مأمور زن گشت ارشاد شکایت کرده و تقاضا کرده بودیم نگهبان پارک طالقانی نیز به عنوان شاهد حادثه در شعبه بازپرسی حضور یابد و توضیحات خود را ارائه کند اما بازپرس از نگهبان پارک دعوت نکرد و فقط به شهادت سه تن از دخترانی که همراه موکلانم بودند، بسنده و استدلال کرد که شهادت‌ها یکسان نیست.»
لازم به ذکر است که ماموران نیروی انتظامی موسوم به گشت ارشاد به بهانه بدحجابی یک دختر جوان را روز ۲۹فروردین ۱۳۹۷، مورد ضرب و شتم قرار داده بودند.

ماموران گشت ارشاد تهران ، یک زن جوان را به‌رغم تأکیدات اطرافیانش در مورد ابتلای او به بیماری قلبی، به بهانه بدحجابي وحشیانه مورد حمله و ضرب و شتم قرار دادند به نحوی که بر اثر آن زن جوان بیهوش به زمین افتاد. با اینکه پخش ویدئو این صحنه در اینترنت، موجی از انزجار نسبت به نیروی انتظامی بر انگیخت، ولی مسئولین حکومتی از این اقدام غیرانسانی حمایت کردند منجمله آملی لاریجانی رييس قوه قضاييه در واکنش به این مسئله گفت: «نیروی انتظامی به هیچ عنوان نباید یک قدم هم عقب‌نشینی کند». لاریجانی تاكيد کرد: «من از برخی عقب نشینی ها تعجب می کنم نباید اجازه داد که هرکسی در مقابل اقدامات قانونی نیروی انتظامی مقاومت کند یا مأموری را مورد اهانت قرار دهد. نیروی انتظامی به هیچ عنوان نباید یک قدم هم عقب نشینی کند». ( خبرگزاری میزان ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷)
حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران نیز با تکذیب خبر تعلیق مامور زن گشت ارشاد در حادثه حمله به این دختر گفت: «بررسی‌های تکمیلی نشان داد این مأمور هیچ قصوری نداشته است. ما با اقتدار از مأموران خود دفاع می‌کنیم.» (خبرگزاری فارس
۱۰
اردیبهشت ۱۳۹۷)

ده سال زندان برای معلم کرد به جرم تدریس به زبان مادری به دانش آموزان

#زهرا_محمدی، معلم ۲۹ ساله رو به جرم تدریس زبان کردی به بچه‌ها به ده سال زندان محکوم کردن و جرمش رو «تشکیل دسته و جمعیت با هدف بر هم زدن امن...