Translate

۲۶ آبان ۱۳۹۷

انتقاد شدید آیت‌الله مکارم‌شیرازی به حضور بانوان در ورزشگاه


آیت الله مکارم شیرازی عنوان کرد: صداوسیما و رسانه‌ها و روزنامه‌ها و همچنین ورزشگاه‌ها ظرفیت مناسبی برای ترویج دین است، ورزش باستانی در گذشته یک درس اخلاق بود و ورزشکاران در محل ورزش تربیت دینی انجام می‌دادند و پناهگاه مظلومان بود. وی درباره حضور بانوان در ورزشگاه‌ها ابراز کرد: یکی از روزنامه‌ها نوشته بود که حاضر هستیم انگ تحجر را به ما بزنند ولی زنان با این وضعیت به ورزشگاه نروند، صحنه‌ها و فیلم‌های حضور در ورزشگاه‌ها رسوایی به‌ دنبال داشت و شما نمی‌توانید حضور زنان در ورزشگاه را کنترل کنید، باید از فضاهای ورزشی فیلم‌ها و هر فرصتی برای تبلیغ دین استفاده کنیم.

ذوالقدر: ورود زنان به ورزشگاه‌ها ادامه می‌یابد
یک عضو فراکسیون زنان مجلس می‌گوید: ورود زنان به ورزشگاه‌ها به شکل تدریجی و با اولویت بازی‌های ملی ادامه می‌یابد. فاطمه ذوالقدر، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی درباره اینکه آیا حضور زنان در ورزشگاه‌ها از این پس ادامه خواهد داشت یا نه، می‌گوید: قرار است این رویه ادامه داشته باشد. قطعاً این رویه تدریجی ادامه خواهد یافت و اولویت با بازی‌های ملی است. در حال حاضر زنان در بازی‌های بسکتبال و والیبال نیز حضور می‌یابند. وی در پاسخ به اینکه آیا این برای بازی‌های داخلی و باشگاهی نیز صادق است، تصریح می‌کند: به شکل تدریجی بله. به هر حال این موضوع تا حدی نیاز به فرهنگ‌سازی دارد. اما قطعاً این مسأله از اولویت‌های وزارت ورزش و معاونت زنان ریاست جمهوری است. نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس درباره اینکه آیا مجوزی برای حضور زنان در ورزشگاه‌های شهرهایی به غیر از تهران هم صادر شده است، می‌گوید: زمانی که این موضوع بخشنامه شود و شورای تأمین استان ابلاغ کند، باید از آن پیروی کنند. در مجموع، اگر شورای تأمین استانی مجوز حضور زنان در ورزشگاه‌ها را صادر و امنیت آن‌ها را تأمین کند، مانعی برای حضور زنان وجود ندارد، چراکه هیچ ماده قانونی که زنان را از ورود به ورزشگاه‌ها منع کند، وجود ندارد.

ده سال زندان برای معلم کرد به جرم تدریس به زبان مادری به دانش آموزان

#زهرا_محمدی، معلم ۲۹ ساله رو به جرم تدریس زبان کردی به بچه‌ها به ده سال زندان محکوم کردن و جرمش رو «تشکیل دسته و جمعیت با هدف بر هم زدن امن...