Translate

۱۷ آبان ۱۳۹۷

احضار ۹ فعال حقوق زنان به دادسرای زندان اوین .


امیر رئیسیان وکیل دادگستری روز ۱۵ آبان ۱۳۹۷، در مصاحبه با خبرگزاری ایرنا از احضار ۹ فعال حقوق زنان به دادسرای زندان اوین خبر داده است.
به گفته این وکیل ۹نفر از فعالان حقوق زنان هفته آینده در تاریخ‌های متفاوت و مشخص به دادسرای زندان اوین به علت آنچه در احضاریه «جهت ادای پاره‌ای از توضیحات» آمده احضار شده‌اند.
امیر رئیسیان که وکیل مدافع همگی این زنان است اما احتمال احضار‌های بیشتر زنان را داده است: «فعلا ۹نفر است و امکان هم دارد بیشتر باشد

پیش‌تر چهار تن از فعالان حقوق زنان از جمله نجمه واحدی، هدی عمید، رضوان محمدی و مریم آزاد به دلایل نامشخص طی روزهای ۱۰شهریور تا سوم مهر ۱۳۹۷، توسط ماموران امنیتی بازداشت شدند.
هدی عمید وکیل دادگستری و فعال حقوق زنان و نجمه واحدی جامعه شناس و فعال حقوق زنان طی روز ۱۴ و ۱۵ آبان ۱۳۹۷، پس از دو ماه بازداشت با قرار وثیقه آزاد شدند. اما مریم آزاد و رضوان محمدی کماکان در حبس به سر می‌برند و از اتهامات و دلایل بازداشت آنان اطلاعی در دست نمی‌باشد.

ده سال زندان برای معلم کرد به جرم تدریس به زبان مادری به دانش آموزان

#زهرا_محمدی، معلم ۲۹ ساله رو به جرم تدریس زبان کردی به بچه‌ها به ده سال زندان محکوم کردن و جرمش رو «تشکیل دسته و جمعیت با هدف بر هم زدن امن...