Translate

۱۵ آبان ۱۳۹۷

در بیست و هشتمین سال حبس؛ رد درخواست آزادی مشروط عثمان مصطفی‌پور زندانی سیاسی در ارومیه.

خبرگزاری هرانا شعبه ۳ دادگاه انقلاب ارومیه با درخواست عفو مشروط عثمان مصطفی‌پور زندانی سیاسی در زندان ارومیه که ۲۸ سال از محکومیت ۳۵ ساله خود را بدون یک روز مرخصی تحمل کرده مخالفت کرد. این درحالی است که گفته می‌شود دادستانی پیشتر به صورت شفاهی با آزادی مشروط وی موافقت کرده بود. به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز سه‌شنبه ۱۵آبان‌ماه ۱۳۹۷، رد درخواست آزادی مشروط عثمان مصطفی‌پور زندانی سیاسی محبوس در زندان ارومیه توسط شعبه ۳ دادگاه انقلاب ارومیه به وی ابلاغ شد. این زندانی سیاسی که ۲۸سال از محکومیت ۳۵ ساله خود را سپری کرده است با وجود پیگیری‌ها و درخواست‌های مکرر طی این سالها از مرخصی نیز محروم بوده است.

عثمان مصطفی پور در سال ۷۰ توسط شعبه یک دادگاه انقلاب ارومیه توسط قاضی جواهری به اتهام معاونت در قتل، نخست به اعدام محکوم شد و این حکم در سال ۷۹ به ۱۰ سال حبس تقلیل یافت.
در همان سال، در پرونده دوم خود به شعبه سوم دادگاه انقلاب فراخوانده شد و به اتهام همکاری با یکی از احزاب اپوزیسیون کرد به ۲۵سال حبس تعزیری محکوم شد با این وجود، با احتساب محکومیت دو پرونده، وی مجموعا به ۳۵ سال حبس تعزیری محکوم شده است.
پیشتر نزدیکان آقای مصطفی پور به گزارشگر هرانا گفتنده بودند “باقیمانده حکم او فقط توسط کمسیون عفو و بخشودگی می‌تواند مورد تجدید نظر قرار بگیرد”.
یکی از وکلای این زندانی سیاسی، تابستان سال
۹۵ نیز با وعده مساعد دادستانی به کمسیون عفو و بخشودگی درخواست داده بود اما این درخواست نیز رد شد.
عثمان مصطفی پور متولد
۱۳۴۶در ۲۳ تیرماه ۱۳۷۰ بازداشت شده بود و هم‌اکنون در بند زندانیان سیاسی زندان ارومیه در حال تحمل حبس است.

ده سال زندان برای معلم کرد به جرم تدریس به زبان مادری به دانش آموزان

#زهرا_محمدی، معلم ۲۹ ساله رو به جرم تدریس زبان کردی به بچه‌ها به ده سال زندان محکوم کردن و جرمش رو «تشکیل دسته و جمعیت با هدف بر هم زدن امن...