Translate

۱۳ تیر ۱۳۹۸

جاس استون، خواننده زن بریتانیایی در کیش بازداشت و دیپورت شد

 جاس استون، خواننده زن بریتانیایی که در جریان تور جهانی کنسرت هایش بدون قصد برگزاری کنسرت به جزیره کیش سفر کرده بود، بازداشت یک روز بعد دیپورت شد.

 ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز چهارشنبه، ۱۲ تیرماه ۱۳۹۸، جاس استون، خواننده بریتانیایی در یادداشتی که به همراه یک ویدئو در صفحه شخصی خود در اینستاگرام منتشر کرد از بازداشت یک شبه خود در ایران و سپس دیپورت به بریتانیا خبر داد.

جاس استون در این یادداشت نوشته است: ما از پیش می‌دانستیم از آنجایی که زن هستم، برگزاری کنسرت عمومی برای من بر اساس قوانین ایرانی غیرقانونی است. شخصاً نه قصد رفتن به زندان، نه تغییر قانون هیچ کشوری  و در معرض خطر قراردادن دیگران را ندارم.

وی اضافه کرده است: “با این حال به نظر می رسد که مقامات ایرانی حرف ما را باور نکردند و زمانی که به سالن مهاجرت رسیدیم ما را در آنچه به آن لیست سیاه می گفتند قرار دادند”.

این خواننده زن در ادامه می‌گوید پس از یک بحث طولانی با مسئولین سالن مهاجرت، آنها تصمیم گرفتند که ما را بازداشت و روز بعد دیپورت کنند.

وی همچنین با اشاره به برخورد مناسب کارمندان سالن مهاجرت و احساس تاسف آنها از این اتفاق، نوشته است که آنها مردم مهربانی بودند.
لازم به ذکر است که اگرچه خوانندگی زنان در ایران منع قانونی صریحی ندارد، اما طی ۴۰ سال گذشته شمار زیادی از هنرمندان به خاطر کار با خوانندگان زن یا مشخص بودن صدای زن در کارهای‌شان ممنوع‌الفعالیت شده‌اند.

ده سال زندان برای معلم کرد به جرم تدریس به زبان مادری به دانش آموزان

#زهرا_محمدی، معلم ۲۹ ساله رو به جرم تدریس زبان کردی به بچه‌ها به ده سال زندان محکوم کردن و جرمش رو «تشکیل دسته و جمعیت با هدف بر هم زدن امن...