Translate

۸ مرداد ۱۳۹۸

بازداشت ۷۰ زن دوچرخه سوار در میدان ولی عصر تهران

 غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوال یک خبرنگار در ارتباط با بازداشت ۷۰ زن دوچرخه سوار در میدان ولی عصر تهران، دلیل بازداشت این شهروندان را تخلفات انجام گرفته در خصوص “عفاف و حجاب” عنوان کرده است.

 امروز سه شنبه ۸ مردادماه ۹۸، غلامحسین اسماعیلی در هفتمین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه خبر بازداشت زنان دوچرخه سوار در میدان ولی عصر تهران را تائید کرده است.
سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری روز جاری در پاسخ به سوال یک خبرنگار در ارتباط با بازداشت ۷۰ زن دوچرخه سوار در میدان ولی عصر تهران مدعی شده است: “مسأله موضوع دوچرخه‌سواری زنان نبوده و برای ما اجرای قانون و مقررات و پاسداشت عفاف و حجاب مورد توجه است. در پرونده مورد فوق به دلیل تخلفات انجام گرفته بازداشت صورت گرفته است”.
بازداشت این زنان دوچرخه سوار در حالی صورت گرفته است که پیشتر معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده درباره اینکه برخی از مسئولان دوچرخه سواری را برای زنان ممنوع کرده اند و حتی نهادهای قانونی هم وارد مسئله شده اند گفت: دوچرخه موتور نیست که بگویم گواهینامه لازم دارد، از قدیم خانم ها برای تردد از دوچرخه استفاده می کردند و قانونی نداریم که دوچرخه سواری خانم ها را ممنوع کرده باشد.
سخنگوی قوه قضاییه جزییاتی در خصوص دوره زمانی که این ۷۰ شهروند طی آن بازداشت شدند ارائه نداد.
لازم به ذکر است از ابتدای سال جاری برخورد با زنان دوچرخه سوار در برخی شهرها از جمله در اصفهان و تهران افزایش یافته است.

ده سال زندان برای معلم کرد به جرم تدریس به زبان مادری به دانش آموزان

#زهرا_محمدی، معلم ۲۹ ساله رو به جرم تدریس زبان کردی به بچه‌ها به ده سال زندان محکوم کردن و جرمش رو «تشکیل دسته و جمعیت با هدف بر هم زدن امن...