Translate

۲۴ مهر ۱۳۹۷

۱۳ روز بی خبری از فرهاد میثمی فعال حقوق بشر در زندان اوین.


فرهاد میثمی فعال حقوق بشر، از روز چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷، به اتاقی در مجاورت بهداری زندان اوین منتقل شده است از آن روز تاکنون اطلاعی از وضعیت وی در دست نمی‌باشد.

مادر فرهاد میثمی روز ۲۱ مهر ۱۳۹۷، طی پیام صوتی اعلام کرده است « فرهاد میثمی نهم مرداد، یعنی ۷۴ روز قبل توسط وزارت اطلاعات بازداشت و به زندان اوین منتقل شد و ۷۳ روز در اعتصاب غذا و بند ۴ زندان اوین بسر می‌برد که ۱۵ روز قبل او را به دلیل وخامت حالش به بهداری زندان اوین انتقال دادند. ۱۱ روز در بی خبری هستم، ۱۱ روز قبل به من تلفن زد و بعد از احوال پرسی دیگر نتوانست حرف بزند. من صدای او را نشناختم و بسیار نحیف و ضعیف بود. من مادری هستم که ۱۱ روز در بی خبری مطلق هستم. نه اجازه می‌دهند وکیل بگیرد و نه اجازه ملاقات می‌دهند! این بود حاصل زحمت‌های دکتر میثمی برای بچه‌های ایران! عجب قدردانی کردند! من واقعا متاسفم! من از مسئولین پسرم را سالم می‌خواهم و نباید حتی یک مو از سر فرزندم کم شود!»

فرهاد میثمی، ۴۸ ساله، فعال مدنی و پزشک است. او در دهه ۷۰ و ۸۰ کتاب‌های درسی و آموزشی کنکور را در انتشارات آینده‌سازان منتشر کرد و در سال‌های اخیر به عنوان فعال مدنی در بسیاری از تحصن‌ها و تجمعات اعتراضی علیه حقوق زندانیان و حجاب اجباری شرکت کرد.
وی روز
۹ مرداد ماه توسط ماموران با حکم بازداشت که از سوی شعبه دوم دادسرای زندان اوین صادر شده در محل کارش بازداشت شد. پس از آن ماموران وزارت اطلاعات همراه با او به خانه‌اش برای تفتیش مراجعه کردند و تعدادی از نشان سینه با مضمون مخالفت با حجاب اجباری را در خانه‌اش پیدا کرده و به عنوان مدرک جرم با خود ضبط کردند.
سازمان عفو بین الملل روز
۲ شهریور ۱۳۹۷، خواهان آزادی فوری فرهاد میثمی فعال مدنی، شد و اعلام کرد «آیا واقعا داشتن نشان سينه با پيام «من به حجاب اجباری اعتراض دارم» جرم و تهديد عليه امنيت ملى است؟ تاسف آور است كه مقامات در ایران این‌طور فکر می‌کنند.»
فرهاد میثمی در اعتراض به بازداشت رضا خندان همسر نسرین ستوده وکیل دادگستری و فعال حقوق بشری از روز
۱۰ مرداد ۹۷، در اعتصاب غذا (تر) بود و از روز ۱۷ شهریور ماه اعتصاب خود را به (خشک) تبدیل کرد. پس از ۲۳ روز اعتصاب خشک به درخواست نسرین ستوده اعتصاب خشک خود را مجدد تبدیل به اعتصاب تر کرد.

 

ده سال زندان برای معلم کرد به جرم تدریس به زبان مادری به دانش آموزان

#زهرا_محمدی، معلم ۲۹ ساله رو به جرم تدریس زبان کردی به بچه‌ها به ده سال زندان محکوم کردن و جرمش رو «تشکیل دسته و جمعیت با هدف بر هم زدن امن...