Translate

۲۹ مهر ۱۳۹۷

ضبط مجسمه شریف باجور در روستای "ینگیجه" مریوان.

آژانس کُردپا: نهادهای اطلاعاتی مانع نصب مجسمه شریف باجور در یکی از روستاهای مریوان شدند.
براساس گزارش رسیده به آژانس خبررسانی کُردپا، روز جمعه بیست و هفتم مهرماه، نیروهای اطلاعاتی مجسمه شریف باجور در روستای "ینگیجه" از توابع مریوان را ضبط و با خود برده‌اند.

یکی از ساکنین روستای "ینگیجه" به خبرنگار کُردپا در مریوان گفت: دهیار و شورای روستای "ینگیجه" به شیوه رسمی درخواست نصب مجسمه شریف باجور در این روستا کرده بودند که با فشار و تهدید نهادهای اطلاعاتی از جمله اداره اطلاعات مریوان و اطلاعات سپاه روبه‌رو گردیدند.

وی اظهار داشت: قبل از پاسخ به این خواسته دهیار و شورای روستای "ینگیجه" نیروهای اطلاعاتی مجسمه شریف باجور را ضبط کردند.

در همین رابطه نیز، روز یکشنبه هشتم مهرماه، "عدنان قادری" هنرمند پیکر تراش اهل روستای "ینگیجه" به دلیل ساخت مجسمه شریف باجور به اداره اطلاعات مریوان احضار شد.

روز شنبه سوم شهریورماه، چهار فعال محیط زیست اهل مریوان به نام‌های "شریف باجور، امید کهنه‌پوشی، رحمت حکیمی‌نیا و محمد پژوهی" هنگام اطفاء حریق جنگل‌های اطراف پیله و سلسی این شهرستان جان باختند.

شریف باجور متولد ١٣٥٠ فرزند بایزید از فعالان مدنی و شناخته شده کُردستان بود. این فعال مریوانی سال ٩٦ با شعار"عدم خشونت راه پیروزی انسانیت است" در یک حرکت اعتراضی با دوچرخه راهی تهران شده بود.

ده سال زندان برای معلم کرد به جرم تدریس به زبان مادری به دانش آموزان

#زهرا_محمدی، معلم ۲۹ ساله رو به جرم تدریس زبان کردی به بچه‌ها به ده سال زندان محکوم کردن و جرمش رو «تشکیل دسته و جمعیت با هدف بر هم زدن امن...