Translate

۶ آبان ۱۳۹۷

تهدید خانواده جعفر عظیم زاده فعال کارگری توسط ماموران امنیتی .

روز چهارشنبه ۲ آبان ۱۳۹۷، دو مامور امنیتی با لباس شخصی پس از مراجعه به درب منزل خانواده همسر جعفر عظیم زاده در شهرستان شوط (منطقه آزاد ماکو) به آنها گفتند در صورت مراجعه آقای عظیم زاده فعال کارگری به منزل ایشان باید به ماموران امنیتی اطلاع دهند و در صورتی که این کار را نکنند برایشان مشکل درست خواهند کرد.

ماموران امنیتی با این مراجعه به خانواده و همسر آقای عظیم زاده، خانم اکرم رحیم پور را تهدید کردند. در طول هفت ماه گذشته این سومین مراجعه به اکرم رحیم پور از سوی ماموران امنیتی است.
خانم اکرم رحیم پور در حالی تهدید به معرفی همسرش شده که از اسفند سال ۹۵ تا کنون هیچ کدام از نهادهای رسمی از جمله دادستانی تهران چه از طریق تماس تلفنی و چه به صورت ابلاغیه کتبی اقدام به احضار این فعال کارگری نکرده اند.
جعفر عظیم زاده دبیر هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران که بدلیل فعالیتهای صنفی مجموعا به ۱۷ سال زندان محکوم شده بود بدنبال تبرئه از حکم ۱۱ سال زندان در دادگاه تجدید نظر اراک، در حال حاضر با حکم شش سال زندان مواجه است.
جعفر عظیم زاده در آبانماه سال ۱۳۹۴ با اجرای این حکم به زندان رفت اما پس از تحمل نزدیک به هشت ماه حبس، همراه با معلم زندانی اسماعیل عبدی در اعتراض به امنیتی کردن فعالیتهای صنفی دست به اعتصاب غذا زد و پس از ۶۳ روز اعتصاب غذا با حمایتهای گسترده داخلی و بین المللی و وعده اعاده دادرسی پرونده اش آزاد شد.

ده سال زندان برای معلم کرد به جرم تدریس به زبان مادری به دانش آموزان

#زهرا_محمدی، معلم ۲۹ ساله رو به جرم تدریس زبان کردی به بچه‌ها به ده سال زندان محکوم کردن و جرمش رو «تشکیل دسته و جمعیت با هدف بر هم زدن امن...