Translate

۲۵ مهر ۱۳۹۷

اعدام بیش از هفت زندانی طی یک هفته اخیر در زندان‌های مختلف ایران .

طی یک هفته اخیر، هفت زندانی محکوم به اعدام در زندان‌های مختلف ایران اعدام شدند.  این اعدام‌ها در زندان‌های فردوس، مراغه، اصفهان، ایلام و شهرکرد صورت گرفته است.
روز یکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷، یک زندانی به نام ایوب جهاندار ۲۸ ساله و اهل تربت حیدریه در زندان شهر فردوس (خراسان جنوبی) اعدام شد.
همزمان روز یکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷، یک زندانی دیگر به نام اصلان شیرانی ۳۳ ساله اهل شهرستان میاندوآب در زندان مراغه (آذربایجان شرقی) اعدام شد.
اصلان شیرانی تابستان ۱۳۹۴ به اتهام قتل بازداشت و به اعدام محکوم شده بود.
روز سه شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷، دو زندانی به نام مولود شاه‌حسینی ۲۹ ساله و بهروز انصاری‌لنجان در زندان مرکزی اصفهان اعدام شدند.
مولود شاه‌حسینی ۲۹ ساله، اهل دیواندره بوده و به اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود. همچنین وی یک پرونده دیگر هم با اتهامات مربوط به مواد مخدر نیز داشت. مولود شاه‌حسینی طی روزهای گذشته از زندان نجف آباد اصفهان جهت اجرای حکم به این زندان منتقل شده بود.
بهروز انصاری‌لنجان اهل شهر لنجان اصفهان بود که از سال ۱۳۹۴ به اتهام قتل بازداشت و به اعدام محکوم شده بود.
روز چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷، یک زندانی به نام کورش (علی) بهزادیان در زندان مرکزی ایلام اعدام شد.
علی بهزادیان به اتهام قتل از ۶ سال پیش در زندان مرکزی ارومیه محبوس بوده است.
پیش‌تر نیز حکم اعدام دو زندانی با نام‌های صالح دهکردی ۳۸ ساله و یارعلی نوری ۴۰ ساله، روز یکشنبه ۲۲ مهر در زندان شهرکرد اجرا شده بود.
همچنین سایت‌های حکومتی بدون ذکر تاریخ دقیق اعدام از اجرای حکم یک زندانی با نام‌های مستعار آرش و طالب با یک سناریو مشترک خبر داده است. سایت سازمان حقوق بشر ایران گزارشی کاملی را با ذکر مدارک و و مستندها در رابطه با این اعدام منتشر کرده است و در این گزارش هویت این زندانی اعدام شده محمود اکبری اعلام شده است.

ده سال زندان برای معلم کرد به جرم تدریس به زبان مادری به دانش آموزان

#زهرا_محمدی، معلم ۲۹ ساله رو به جرم تدریس زبان کردی به بچه‌ها به ده سال زندان محکوم کردن و جرمش رو «تشکیل دسته و جمعیت با هدف بر هم زدن امن...