Translate

۲۹ مهر ۱۳۹۷

ممانعت از سفر جواد حیدریان، خبرنگار حوزه محیط زیست و تعدادی دیگر از خبرنگاران به خارج از کشور.


صبح امروز یکشنبه ۱۵ مهرماه ۹۷ از سفر جواد حیدریان خبرنگار حوزه محیط زیست و تعدادی دیگر از خبرنگاران که قصد سفر به کشور آلمان را داشتند جلوگیری شد.
جواد حیدریان طی یادداشتی در این خصوص گفت: من جواد حیدریان خبرنگار محیط‌‌زیست، امروز صبح در فرودگاه امام با اعلام وزارت اطلاعات از سفر به کشور آلمان همراه تعداد دیگری از خبرنگاران منع شدم. پاسپورتم ضبط و به دادسرای«رسیدگی به جرایم پولی و بانکی!»ارجاع شدم. گویا اقدامی برای پیشگیری از اقدامی بدتر و سخت تر بوده (نقل به مضمون).
وی در ادامه گفت: “سفر ما با هماهنگی یا لااقل اطلاع نهادهایی مثل وزارت خارجه و سازمان محیط زیست بود و سفارت آلمان نیز در جریان حساسیت ما نسبت به این سفر قرار گرفت. آنها در خبری توضیح دادند که این دوره در ادامه دوره‌ای است که قضات ایرانی، شهرداری تهران و وزارت خارجه ج.ا پیشتر در آلمان گذرانده‌اند.
از دلایل این اقدام تا لحظه تنظیم این گزارش اطلاعی در دست نیست و اسامی خبرنگاران دیگر توسط هرانا در حال بررسی است.
لازم به ذکر است در سال‌های اخیر فشار بر فعالان حوزه محیط زیست بیش از پیش افزایش یافته است و طی سال گذشته و سال جاری بسیاری ار فعالان این حوزه با عناوین مختلف تحت فشارهای قضایی و بازداشت‌های بلندمدت قرار گرفته‌اند از جمله از اواخر بهمن و اوایل اسفند ۹۶نیز تعدادی از فعالان محیط زیست عمدتا در تهران و هرمزگان بازداشت شدند و کماکان تعداد زیادی از آنان در بازداشت به سر می‌برند. از اتهامات مطروحه علیه ۸ تن از این افراد اتهام جاسوسی بوده است.

ده سال زندان برای معلم کرد به جرم تدریس به زبان مادری به دانش آموزان

#زهرا_محمدی، معلم ۲۹ ساله رو به جرم تدریس زبان کردی به بچه‌ها به ده سال زندان محکوم کردن و جرمش رو «تشکیل دسته و جمعیت با هدف بر هم زدن امن...