Translate

۶ خرداد ۱۳۹۸

مخالفت با حجاب اجباری؛ حکم جزای نقدی لیلا میرغفاری اجرا شد/ سند

حکم صادره علیه لیلا میرغفاری، فعال مدنی مبنی بر پرداخت جریمه نقدی روز سه‌شنبه در شعبه دوم اجرای احکام دادگاه کیفری ناحیه ۲۱ تهران (دادسرای ارشاد) اجرا و توسط وی واریز شد.
لیلا میرغفاری پیشتر توسط دادگاه مجتمع قضایی ارشاد در ارتباط با حمایت از مخالفان حجاب اجباری به پرداخت جریمه نقدی به مبلغ  ۳۲ میلیون و دویست هزار ریال محکوم شده بود.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۹۸، لیلا میرغفاری محکومیت جریمه نقدی خود از بابت حکم صادره توسط مجتمع قضایی ارشاد را واریز کرد.
لیلا میرغفاری سال گذشته توسط دادگاه مجتمع قضایی ارشاد در ارتباط با حمایت از مخالفان حجاب اجباری به پرداخت جریمه نقدی به مبلغ ۳۲ میلیون و دویست هزار ریال معادل ( ۳ میلیون و دویست و بیست هزار تومان) محکوم شده بود. خانم میرغفاری در پی صدور این حکم در تاریخ ۱۰ مهرماه ۹۷ بازداشت و پس از یک روز نهایتاً با قرار کفالت آزاد شد.
روز شنبه ۱۸ اسفندماه ۹۷، بخش اجرای احکام دادگاه مجتمع قضایی ارشاد طی تماسی از لیلا میرغفاری، فعال مدنی خواسته بود جریمه نقدی محکومیت خود را واریز کند.

طی این تماس به وی گفته شده بود که در صورت عدم واریز وجه، حساب‌های بانکی او مسدود خواهد شد.

لازم به ذکر است این فعال مدنی در بهمن ماه سال گذشته نیز در پرونده‌ای دیگر توسط شعبه ۱۰۵۰ کیفری دو تهران به اتهام “ظاهر شدن در انظار عمومی بدون حجاب شرعی” به ۵۰ هزار تومان جزای نقدی محکوم شد و از بابت اتهامات “تمرد نسبت به ماموران” و “تشویق مردم به فساد و فحشا” نیز تبرئه شد.
وی پیشتر نیز در بخش نخست پرونده خود توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به اتهام “توهین به رهبری” به ۲ سال حبس تعلیقی محکوم شده بود.
گفتنی است پرونده دیگری نیز علیه لیلا میرغفاری به همراه ۱۷ فعال مدنی دیگر در شعبه  ۳۶ دادگاه انقلاب از بابت شرکت در تجمع سال ۹۴ مقابل زندان اوین، در حال بررسی است.

ده سال زندان برای معلم کرد به جرم تدریس به زبان مادری به دانش آموزان

#زهرا_محمدی، معلم ۲۹ ساله رو به جرم تدریس زبان کردی به بچه‌ها به ده سال زندان محکوم کردن و جرمش رو «تشکیل دسته و جمعیت با هدف بر هم زدن امن...