Translate

۶ خرداد ۱۳۹۸

احضار نگار معظم، هنرمند زن شیرازی به دلیل آواز خواندن در روستای تاریخی ابیانه

در پی انتشار ویدئوی مربوط به اجرای تک خوانی نگار معظم، هنرمند شیرازی در جریان تور گردشگری در روستای تاریخی ابیانه، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نطنز از احضار این شهروند و همچنین راهنمای گردشگران به مراجع قضایی خبر داد. اگرچه خوانندگی زنان در ایران منع قانونی صریحی ندارد، اما طی ۴۰ سال گذشته هنرمندان زن اجازه فعالیت رسمی در زمینه تک خوانی را نداشته و بسیاری از هنرمندان مرد نیز به خاطر کار با خوانندگان زن یا مشخص بودن صدای زن در کارهایشان ممنوع‌الفعالیت شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از فارس، دادستان نطنز از احضار دو شهروند به مراجع قضایی به دلیل اجرای تک خوانی یک زن در روستای تاریخی ابیانه واقع در استان اصفهان خبر داد.
مدتی قبل ویدئوی مربوط به یک زن هنرمند شیرازی به نام نگار معظم که روز جمعه ۲۷ اردیبهشت ماه در میان تور گردشگری در روستای تاریخی ابیانه اقدام به اجرای آواز به صورت تک خوانی کرده بود در شبکه های مجازی دست به دست شد.
بر اساس این گزارش سیداحمد نجیبی مسئول پایگاه میراث فرهنگی روستای ابیانه در صحبت های خود با اشاره به قطع این برنامه توسط عوامل یگان حفاظتی پایگاه میراث فرهنگی گفته است که این جزو وظایف و اختیارات قانونی این یگان حفاظتی نبوده و دلیل مداخله آنان “نهی از منکر” بوده است.

وی همچنین افزود: بلافاصله بعد از اخذ گزارش با همکاری پایگاه و دهیاری شماره پلاک اتوبوس و شماره تماس راهنمای گردشگران به دست آمد و برای پیگیری به مراجع ذیصلاح ارائه شد.
لازم به ذکر است که اگرچه خوانندگی زنان در ایران منع قانونی صریحی ندارد، اما طی ۴۰ سال گذشته هنرمندان زن اجازه فعالیت رسمی در زمینه تک خوانی را نداشته و شمار زیادی از هنرمندان مرد نیز به خاطر کار با خوانندگان زن یا مشخص بودن صدای زن در کارهای‌شان ممنوع‌الفعالیت شده‌اند.

ده سال زندان برای معلم کرد به جرم تدریس به زبان مادری به دانش آموزان

#زهرا_محمدی، معلم ۲۹ ساله رو به جرم تدریس زبان کردی به بچه‌ها به ده سال زندان محکوم کردن و جرمش رو «تشکیل دسته و جمعیت با هدف بر هم زدن امن...