Translate

۱۴ دی ۱۳۹۸

بازداشت شش متهم به آزار جنسی کودکان در مشهد

 رئیس پلیس خراسان رضوی از شناسایی و بازداشت ۶ متهم به آزار جنسی کودکان در مشهد خبر داد. به گفته وی، این افراد متهم هستند که از سه سال پیش تاکنون کودکان زیادی را ربوده و مورد تجاوز قرار داده اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از روزنامه خراسان، محمدکاظم تقوی،رئیس پلیس خراسان رضوی از شناسایی و بازداشت ۶ متهم به آزار جنسی کودکان در مشهد خبر داد.
وی در این خصوص گفت: “از حدود سه سال قبل پرونده‌هایی در پلیس آگاهی و دستگاه قضایی تشکیل شده بود که بررسی محتویات آن‌ها نشان می‌داد جوان موتورسواری کودکان بین ۸ تا ۱۲ سال را می‌رباید و بعد از مدتی رها می‌کند. با این حال، خانواده‌ها از پیگیری ماجرا منصرف می‌شدند و تنها برخی گزارش‌های ناقص در مراکز قضایی و انتظامی باقی می‌ماند”.
رئیس پلیس خراسان رضوی با اشاره به اینکه بسیاری از این خانواده‌ها به دلیل تبعه خارجی بودن یا به خاطر حفظ آبروی خانوادگی از طرح شکایت در مراکز قضایی و انتظامی خودداری می‌کردند، ادامه داد: “کودکانی که مورد ربایش قرار گرفته بودند نیز به دلیل سن پایین و عوارض روحی و روانی ناشی  ربوده شدن، توان ارائه مشخصات خاصی از متهم موتور سوار به پلیس نداشتند و این موضوع تحقیقات را با مشکل مواجه کرده بود. پس از آن که دستورات ویژه‌ای برای پیگیری جدی پرونده‌های خاص در مراکز انتظامی صادر شد، این پرونده نیز با تغییر تاکتیک‌های اطلاعاتی به طور ویژه در دستور کار پلیس آگاهی خراسان رضوی قرار گرفت”.
تقوی تصریح کرد: “اگرچه خانواده‌ها پیگیر ماجرا نبودند اما این پرونده از حدود دو ماه قبل تشکیل شد. مطالعه پرونده برای یافتن سرنخ‌هایی از درون گزارش‌ها و اظهارات کودکان ادامه داشت تا این که چهره نگاری فرضی و همچنین شگرد جوان موتورسوار در ارتکاب جرم، کارآگاهان را به سوی متهمان سابقه دار سوق داد و این گونه کورسویی از ردیابی‌های اطلاعاتی در پرونده نمایان شد. بالاخره رصدهای اطلاعاتی به نتیجه رسید و متهم با هویت «ق-ب» شناسایی شد اما نشانی مشخصی نداشت. با این حال، کارآگاهان به تحقیقات در حالی ادامه دادند که اقدامات مجرمانه این جوان دوباره در قسمتی از شهر مشهد موجی از نگرانی را به وجود آورده بود”.
رئیس پلیس خراسان رضوی اضافه کرد: “در اثنای بررسی‌های تخصصی کارآگاهان مشخص شد که متهم تحت تعقیب، دختر نوجوانی را به همراه دو تن دیگر از همدستانش و با تهدید چاقو به بیابان‌های اطراف مشهد کشانده و مورد تعرض قرار داده‌اند. درحالی که تحقیقات در این باره آغاز شده بود، حدود شش روز قبل خبر آدم ربایی دیگری به پلیس رسید که نشان می‌داد پسربچه ۹ ساله‌ای طعمه شده است و خبری از او نیست. مادر این کودک تبعه خارجی مدعی بود که جوانی از بالای در حیاط و به زور وارد منزل شده و در برابر چشمانش، پسرش را با تهدید چاقو با خودش برده است”.
محمدکاظم تقوی ادامه داد: “در نهایت مشخص شد این متهم در اطراف کوره‌های آجرپزی حاشیه جاده سیمان مشهد ساکن است. بنابراین با هماهنگی‌های قضایی این عملیات وارد مرحله جدیدی شد و ۶ نفر از اعضای این گروه بازداشت شدند”.
به گفته رئیس پلیس خراسان رضوی، بررسی‌های مقدماتی پلیس بیانگر آن بود که متهم معروف به «کرکس موتورسوار» دارای سوابق کیفری متعدد با اتهامات “لواط و زورگیری” است و پرونده‌های مفتوح زیادی نیز در دادسرا و دادگاه‌های کیفری یک خراسان رضوی دارد. بنابراین عملیات‌های پلیسی در ارتباط با این متهم و همدستانش در حالی آغاز شد که پسربچه ۹ ساله نشانی مخفیگاه او را در خیابان شهید چراغچی مشهد به خاطر سپرده بود. از سوی دیگر نیز ۱۱ پرونده اتهامی این فرد روی میز کارآگاهان دایره جرایم مهمه آگاهی قرار گرفت که تاکنون هفت تن از شاکیان وی را شناسایی کرده‌اند.
در ادامه این عملیات، دختری ۱۵ ساله‌ نیز که قربانی این ماجرا بود، شناسایی شد. او از سرقت گوشی خود توسط این متهم خبر داد و گفت: “او گوشی مرا در خیابان ربود و بعد تماس گرفت تا برای پس گرفتن گوشی بروم، وقتی عصر از مدرسه باز می‌گشتم ناگهان با تهدید چاقو مرا سوار موتورسیکلت کردند و در بیابان‌های اطراف مشهد مورد تعرض قرار دادند.”
رئیس پلیس خراسان رضوی در پایان گفت: “تاکنون ۶ متهم در این پرونده دستگیر شده‌اند و تحقیقات در این پرونده همچنان ادامه دارد”.
لازم به ذکر است در ادبیات عرفی رسانه های دارای مجوز از کلمه آزار و اذیت برای اشاره به تجاوز و اشکال مختلف آسیب های جنسی استفاده می شود

ده سال زندان برای معلم کرد به جرم تدریس به زبان مادری به دانش آموزان

#زهرا_محمدی، معلم ۲۹ ساله رو به جرم تدریس زبان کردی به بچه‌ها به ده سال زندان محکوم کردن و جرمش رو «تشکیل دسته و جمعیت با هدف بر هم زدن امن...