Translate

۲۵ دی ۱۳۹۸

اعتراضات آبان؛ امین کاسب به ۲ سال حبس محکوم شد

 امین کاسب، یکی از شهروندان بازداشت شده در جریان اعتراضات سراسری آبان ماه، توسط دادگاه انقلاب کرمانشاه به ۲ سال حبس تعزیری محکوم شد. او پیشتر در جریان این اعتراضات و در شهرستان جوانرود بازداشت و در تاریخ ۱۸ دی‌ماه با تودیع قرار وثیقه آزاد شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، امین کاسب، یکی از شهروندان بازداشت شده در جریان اعتراضات سراسری آبان ماه، توسط دادگاه انقلاب کرمانشاه به دو سال حبس تعزیری محکوم شد.
در این گزارش اتهامات مطروحه علیه این شهروند “تشویش اذهان عمومی” و “تبلیغ به نفع یکی از احزاب کرد مخالف نظام” عنوان شده‌ است.
امین کاسب پیشتر در جریان اعتراضات آبان‌ماه سال جاری در جوانرود بازداشت شد که همزمان با برخی از شهرهای دیگر در مخالفت با افزایش سه برابری نرخ بنزین صورت گرفته بود.
او نهایتا پس از اتمام بازجوییها در تاریخ ۱۸ دی‌ماه با تودیع وثیقه‌ ۲۰۰ میلیون تومانی موقتا آزاد شده بود.

لازم به یادآوری است از روز جمعه ۲۴ آبان ماه ۹۸ معترضان در واکنش به افزایش قیمت بنزین در شهرهای مختلف به خیابان آمدند. محمد جواد کولیوند، نماینده مردم کرج در مجلس گفت این اعتراضات در روز اول جمعه ۲۴ آبان ماه در ۷۱۹ نقطه از کشور رخ داد. سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز روز دوشنبه ۴ آذرماه، آمار بازداشتی های اعتراضات اخیر را حدود ۷ هزار نفر اعلام کرد.

نسخه کامل گزارش هرانا از این اعتراضات را تحت عنوان “آبان خونین” می‌توانید در این لینک مطالعه کنید.

هرانا همچنین در تاریخ ۲ دی ماه در گزارشی جداگانه با عنوان “گلوله و عفونت؛ بحران زخمی‌های اعتراضات آبان ماه” به وضعیت شماری از زخمی شدگان در جریان اعتراضات آبان پرداخته بود.

ده سال زندان برای معلم کرد به جرم تدریس به زبان مادری به دانش آموزان

#زهرا_محمدی، معلم ۲۹ ساله رو به جرم تدریس زبان کردی به بچه‌ها به ده سال زندان محکوم کردن و جرمش رو «تشکیل دسته و جمعیت با هدف بر هم زدن امن...