Translate

۴ اسفند ۱۳۹۸

جان باختن یک نوجوان بر اثر انفجار مین در قصرشیرین

 روز شنبه ۳ اسفند ماه، یک نوجوان بر اثر انفجار یک مین بر جای مانده از جنگ ایران و عراق در مناطق مرزی شهرستان قصرشیرین واقع در استان کرمانشاه، جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، مرادعلی تاتار، فرماندار قصرشیرین، از کشته شدن یک نوجوان در این شهرستان به دلیل انفجار مین به جا مانده از دوران جنگ ایران و عراق خبر داد.
فرماندار قصرشیرین ضمن اعلام این خبر گفت: “روز شنبه ۳ اسفند ماه ۱۳۹۸، یک مورد انفجار مین در منطقه “تنگاب” واقع در بخش مرکزی قصرشیرین رخ داد که متاسفانه باعث فوت یک نوجوان شد”.
وی افزود: “این نوجوان که به چوپانی مشغول بوده، هنگام چرای دام با این مین برخورد کرده و جان سپرده است”.

مین‌های برجای‌ مانده از دوران جنگ همه ساله موجب مرگ و مصدومیت تعدادی از هموطنان در مناطق مرزی می‌شود.

در حدود ۴۲۰۰۰ کیلومتر مربع از اراضی ایران آلوده به مین های به جا مانده و عمل نکرده جنگ ایران و عراق است.
دولت ایران نیز همچنان به تولید و کاشت مین های ضد نفر ادامه می‌دهد و برخلاف مقاوله نامه های بین‌المللی، معتقد است استفاده از این مین‌ها تنها راه مؤثر برای تأمین امنیت مرزهای طولانی این کشور است.
بر همین اساس بخش‌هایی از مرزهای ایران با افغانستان، پاکستان و عراق مین‌گذاری شده است؛ در جریان درگیری‌های دهه ۱۳۶۰ در کردستان هم بسیاری از اراضی این منطقه مین‌گذاری شدند

ده سال زندان برای معلم کرد به جرم تدریس به زبان مادری به دانش آموزان

#زهرا_محمدی، معلم ۲۹ ساله رو به جرم تدریس زبان کردی به بچه‌ها به ده سال زندان محکوم کردن و جرمش رو «تشکیل دسته و جمعیت با هدف بر هم زدن امن...