Translate

۶ اسفند ۱۳۹۸

طی ۶ نخست سال جاری؛ ثبت بیش از ۵۰۰ مورد خشونت خانگی علیه زنان در کشور


رئیس امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد که طی ۶ ماه نخست سال جاری ۵۹۱ زن در کشور مورد خشونت خانگی قرار گرفته‌ اند که در بیشتر این موارد نوع خشونت صورت گرفته، ضرب و شتم بوده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، محمود علیگو، رئیس امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: “طی ۶ ماه نخست امسال ۵۹۱ زن در کشور مورد خشونت خانگی قرار گرفته و در خانه‌های امن پذیرش شدند”.
وی افزود:‌ “خشونت خانگی علیه زنان بیشتر از نوع ضرب و شتم بوده و از سوی دیگر مشاهده ضرب و شتم مادر توسط کودک، مصداق بارز آزار روانی کودکان است”.
علیگو ادامه داد: “۱۴۲۱ زن را در مراکز غیردولتی پذیرش کرده‌ایم و ۲۰ مرکز غیردولتی برای پذیرش زنان خشونت دیده فعالیت دارند که در تلاشیم تعداد آن‌ها بیشتر شود اما در حال حاضر بودجه کافی در اختیار نداریم”.
به گفته رئیس امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی، زنان خشونت دیده حداکثر ۶ ماه در خانه‌های امن زندگی می‌کنند.

گفتنی است بر اساس گزارش سالانه گردآوری شده توسط مجموعه فعالان حقوق بشر، طی سال ۲۰۱۹ میلادی در رسته حقوق زنان، دست کم ۳۳۵ زن مورد خشونت جسمی و جنسی قرار گرفتند و ۱۲ مورد نیز قتل ناموسی گزارش شده است.

ده سال زندان برای معلم کرد به جرم تدریس به زبان مادری به دانش آموزان

#زهرا_محمدی، معلم ۲۹ ساله رو به جرم تدریس زبان کردی به بچه‌ها به ده سال زندان محکوم کردن و جرمش رو «تشکیل دسته و جمعیت با هدف بر هم زدن امن...