Translate

۲۵ خرداد ۱۳۹۹

کودک همسری و خشونت خانگی؛ قتل یک زن توسط همسرش در سیستان و بلوچستان

یک زن از اهالی شهر گشت در سیستان و بلوچستان، به دنبال ضرب و شتم توسط شوهر خود بر اثر شکستگی استخوان و ضربه به سر جان خود را از دست داد.
منابع محلی مدعی شدند همسر وی با کمک دوست خود روی جسد او اسید پاشیده و در کنار بیمارستان شهر رها کرده است. این زن که هاجره نام دارد در ۱۶ سالگی قربانی کودک همسری و در ۱۸ سالگی صاحب یک فرزند شده بود، او در ۲۰ سالگی توسط همسر خود به قتل رسید.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کمپین فعالین بلوچ، یک زن در استان سیستان و بلوچستان، طی ضرب و شتم توسط همسرش بر اثر شکستگی استخوان و ضربه به سر جان خود را از دست داد.
هویت وی هاجره حسین‌ بر، ۲۰ ساله و از اهالی شهر گشت عنوان شده است، وی در سن ۱۶ سالگی ازدواج کرده و در سن ۱۸ سالگی نیز صاحب یک فرزند شده است.
بر اساس این گزارش ” شوهر این زن با هویت «اسماعیل گمشادزهی» پس از قتل همسرش بر روی پیکر بی‌جان او اسید پاشیده و جسد را مقابل بیمارستان شهر رها کرده است”.
در این گزارش همچنین به نقل از نزدیکان هاجر آمده است: “شوهر هاجره اعتیاد داشت و خود او بارها هاجره را با داغ کردن سیم مفتول شکنجه میکرد، بارها هاجره به منزل پدری خود پناه برده بود اما با وساطت خانواده دوباره به زندگی بر می‌گشتند”.
بر اساس این گزارش همسر هاجره در تماس با نزدیکان هاجره حسین بر گفته است؛ هنگام ارتکاب قتل تعادل روحی نداشته و تحت تاثیر مواد مخدر بوده است.
همچنین گفتنی است؛ منابع نزدیک به خانواده هاجره از وجود آثار شکنجه در بدن و شکستگی دست و گردن او خبر داده و گفتند: “پزشکان حاضر در بیمارستان نیز صحت این موضوع را تایید کردند”.
آن ها در ادامه افزودند: “پس از ضرب و جرح بر پیکر این زن اسید پاشیده شده و در تماس تلفنی ابتدا گفته شده که در راه دچار سانحه شده‌ و جسد عریان هاجره را مقابل بیمارستان شهر رها کردند. اما با پیگیری پزشکان، این ادعا رد و تایید شده که او پس شکنجه و ضرب و جرح قربانی اسیدپاشی شده است”.

ده سال زندان برای معلم کرد به جرم تدریس به زبان مادری به دانش آموزان

#زهرا_محمدی، معلم ۲۹ ساله رو به جرم تدریس زبان کردی به بچه‌ها به ده سال زندان محکوم کردن و جرمش رو «تشکیل دسته و جمعیت با هدف بر هم زدن امن...