Translate

۲۸ دی ۱۳۹۷

روز سه شنبه ۲۵ دی ماه، یک دانش‌آموز دختر ۱۱ ساله مقطع پنجم ابتدایی در مدرسه اصغرزاده شهر ارومیه، با مصرف قرص اقدام به خودکشی کرد و نهایتا پس از انتقال به بیمارستان در آنجا جان باخت. سهم نوجوانان ایرانی از خودکشی‌های سالانه از سوی سازمان پزشکی قانونی بیش از ۷ درصد اعلام شده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، روز سه‌شنبه ۲۵ دی ماه ۱۳۹۷، یک دانش‌آموز دختر مقطع پنجم ابتدایی در مدرسه اصغرزاده شهر ارومیه، در ساعات اولیه مدرسه دچار حالت تهوع شده و پس از انتقال به بیمارستان علی‌رغم تلاش پزشکان برای نجات جانش فوت کرد. در اطلاعیه‌ای که روابط عمومی آموزش و پرورش ناحیه دو ارومیه در این خصوص منتشر کرده است، آمده است: “یکی از دانش‌آموزان پایه پنجم ابتدایی ارومیه در ساعت‌های اولیه درسی نوبت دوم دچار تهوع شده که بلافاصله طی تماس با مرکز فوریت‌های پزشکی به بیمارستان منتقل می‌شود که متأسفانه علیرغم تلاش پزشکان، این دانش‌آموز در بیمارستان فوت کرد”. در این اطلاعیه همچنین اشاره شده که دانش‌آموز مذکور به علل نامعلوم مبادرت به مصرف دارو کرده است. دلیل خودکشی این دختر دانش آموز ۱۱ ساله مشخص نیست؛ هر چند گزارشاتی از مشکلات اقتصادی خانواده مطرح شده ولی تاکنون رسماً تایید نشده است. سهم نوجوانان ایرانی از خودکشی‌های سالانه بیش از ۷ درصد از سوی پزشکی قانونی اعلام شده است.  

ده سال زندان برای معلم کرد به جرم تدریس به زبان مادری به دانش آموزان

#زهرا_محمدی، معلم ۲۹ ساله رو به جرم تدریس زبان کردی به بچه‌ها به ده سال زندان محکوم کردن و جرمش رو «تشکیل دسته و جمعیت با هدف بر هم زدن امن...