Translate

۲۷ تیر ۱۳۹۹

گزارشی از آخرین وضعیت دستگیری فعالین آذربایجانی

گزارشی از آخرین وضعیت دستگیری فعالین آذربایجانی

طی اطلاع خانواده شیوا مجرد فعال مدنی آذربایجانی پس از احضار وی به اداره پلیس امنیت شهرستان ارومیه و بعلت عدم تماس با خانواده از مکان و دلایل احتمالی دستگیری وی اطلاعی در دسترس نیست و دیگر فعال دانشجویی آذربایجانی و دانشجوی رشته مهندسی الکترونیک ارومیه ای فرید خورشیدی نیز در سرنوشتی مشابه صبح روز پنج‌شنبه ۲۶ تیرماه ۱۳۹۹ برای بازجویی به پلیس امنیت شهر اورمیه احضار شده بود که پس از گذشت ۲۴ساعت از احضار وی به پلیس امنیت ارومیه اطلاعی از سرنوشت وی در دست نیست.





همچنین طبق اخبار منتشره دو فعال آذربایجانی بنام سهند و سعید بهنمون  روز ۲۶ تیر در پنج راه ارومیه دستگیر شده و در صبح روز جمعه آزاد گردیده اند عدم انتشار بازداشت این دو فعال آذربایجانی و تایید برخی از بازداشتی ها پس از آزادی که اجازه انتشار اسامی شان را به رسانه ها نداده اند، این احتمال را قوت بخشیده که آمار دستگیری ها به مراتب بیشتر از اخبار منتشر شده است.

در دیگر مورد خواهر حمید جباری با انتشار توییتی از تماس برادر خویش با خانواده خبر داده و نوشته است بازجو با پرخاشگری از برادرش خواسته به زبان فارسی با خانواده حرف بزند و به همین دلیل تلفن این فعال آذربایجانی را قطع کرده است.

نزدیکان رحیم ساسانی قهرمان ورزشی کشور و سعدالله ساسانی اطلاع داده اند که این دو فعال آذربایجانی به قرنطینه زندان مرکزی تبریز منتقل شده اند.

علی رغم آزادی رسول رضوی در شامگاه پنجشنبه ۲۶تیر ، از دیگر بازداشتی های همچون خانم حکیمه احمدی و یاسمین ظفری که در جلوی کنسولگری جمهوری آذربایجان در تبریز دستگیر شده اند تا لحظه تنظیم این گزارش اطلاع دقیقی در دسترس نیست. همچنین سالار طاهر افشار که پس از احضار به پلیس امنیت اورمیه دستگیر شده بود از انتقال خود به زندان اورمیه خبر داده است.

ده سال زندان برای معلم کرد به جرم تدریس به زبان مادری به دانش آموزان

#زهرا_محمدی، معلم ۲۹ ساله رو به جرم تدریس زبان کردی به بچه‌ها به ده سال زندان محکوم کردن و جرمش رو «تشکیل دسته و جمعیت با هدف بر هم زدن امن...