Translate

۴ خرداد ۱۳۹۹

اعتراض مردم به قطعی آب آشامیدنی در غیزانیه اهواز

اعتراض مردم به قطعی آب آشامیدنی در غیزانیه، بزرگترین منطقه نفتی اهواز با شلیک گلوله‌های ساچمه‌ای به سمت معترضان و دستگیری دو معترض سرکوب شد. مردم این منطقه هر ۱۰ روز یکبار یا دوهفته یکبار به آب شرب دسترسی دارند و بی‌آبی زارعت و دام‌هایشان را نیز تهدید می‌کند. علاوه بر خوزستان، روستاهای عسلویه نیز از دسترسی به آب شرب محروم‌اند و گاه تا ۶ روز آب ندارند.


غیزانیه با بالغ بر ۴۰۰ چاه نفت، بزرگترین منطقه نفتی اهواز محسوب می‌شود. زندگی ساکنان آن در حاشیه استخراج نفت قرار گرفته است عکس ازعلیرضا محمدی- خبرگزاری ایسنا

نیروی انتظامی روز شنبه ۳ خرداد، تعدادی از مردم مردم بخش غیزانیه اهواز را که در اعتراض به بی‌آبی و بی‌توجهی مسئولان جمهوری اسلامی به تامین آب آشامیدنی‌شان تجمع کرده بودند، با شلیک گلوله پراکنده کرد. مردم جاده اهواز-رامهرمز-امیدیه را در اعتراض به سال‌ها نادیده گرفته‌شدن حق و حقوقشان در دسترسی به آب آشامیدنی، بسته بودند.
به تایید محسن دالوند، فرمانده انتظامی اهواز، پلیس به دو معترض به بی‌آبی گلوله ساچمه‌ای شلیک کرده‌ است. در تصاویر منتشر شده از این تجمع نیز صدای گلوله شنیده می‌شود و نوجوانی دیده می‌شود که به پای او گلوله ساچمه‌ای شلیک شده است.

ده سال زندان برای معلم کرد به جرم تدریس به زبان مادری به دانش آموزان

#زهرا_محمدی، معلم ۲۹ ساله رو به جرم تدریس زبان کردی به بچه‌ها به ده سال زندان محکوم کردن و جرمش رو «تشکیل دسته و جمعیت با هدف بر هم زدن امن...