Translate

۲۶ شهریور ۱۳۹۸

نگار معظم به یک سال حبس محکوم شد

دادستان نطنز از صدور حکم یک سال حبس برای نگار معظم، هنرمند شیرازی و ابلاغ آن به وکیلش خبر داد.
این حکم در پی اجرای تک خوانی خانم معظم در جریان تور گردشگری در روستای تاریخی ابیانه صادر شده است. اگرچه خوانندگی زنان در ایران منع قانونی صریحی ندارد، اما طی ۴۰ سال گذشته هنرمندان زن اجازه فعالیت رسمی در زمینه تک خوانی را نداشته و بسیاری از هنرمندان مرد نیز به خاطر کار با خوانندگان زن یا مشخص بودن صدای زن در کارهایشان ممنوع‌الفعالیت شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از فارس، مرتضی باصریان، دادستان عمومی و انقلاب نطنز گفت: با صدور حکم یک سال حبس غیرقطعی پرونده خواننده زن در روستای ابیانه، این حکم به وکیل متهم ابلاغ شد.
وی افزود: بعد از احضار نگار معظم به جرم خوانندگی غیرمجاز در روستای ابیانه، نامبرده در نطنز حاضر و دو روز بازداشت شد که بعد از قرار وثیقه آزاد شد.
دادستان نطنز ادامه داد: این شخص به همراه وکیل خود در جلسه دادگاه حاضر و جرمش مورد رسیدگی قرار گرفت، نهایتا این پرونده رسیدگی و زن خواننده به یک سال حبس غیرقطعی محکوم شد، البته این حکم در دادگاه تجدیدنظر قابل اعتراض است.
باصریان گفت: با توجه به متواری بودن این خانم، حکم به وکیل نامبرده ابلاغ شد که در صورت عدم اعتراض و یا تأیید حبس، حکم اجرایی و در صورت متواری بودن متهم وثیقه سپرده‌شده طبق قانون ضبط خواهد شد.
این حکم در پی انتشار ویدئوی مربوط به اجرای تک خونی نگار معظم در میان تور گردشگری در روستای تاریخی ابیانه صادر شده است.
دادستان نطنز پیشتر در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه از احضار خانم معظم خبر داده بود.
لازم به ذکر است که اگرچه خوانندگی زنان در ایران منع قانونی صریحی ندارد، اما طی ۴۰ سال گذشته هنرمندان زن اجازه فعالیت رسمی در زمینه تک خوانی را نداشته و شمار زیادی از هنرمندان مرد نیز به خاطر کار با خوانندگان زن یا مشخص بودن صدای زن در کارهایشان ممنوع‌الفعالیت شده‌اند.

ده سال زندان برای معلم کرد به جرم تدریس به زبان مادری به دانش آموزان

#زهرا_محمدی، معلم ۲۹ ساله رو به جرم تدریس زبان کردی به بچه‌ها به ده سال زندان محکوم کردن و جرمش رو «تشکیل دسته و جمعیت با هدف بر هم زدن امن...